[:ja]胃の健康[:zh]胃的健康[:en]Stomach Health[:]

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自覚症状がない胃の病気油断せず定期検診を習慣に

胃は食べたものを消化するだけではなく、体全体の健康に大きな影響を与えます。胃がきれいな人は病気になりいくいと言われていますが、現在、日本の約6割が胃炎患者です。胃炎の主な原因は、ストレスによる自律神経の乱れ、食べ過ぎ、飲み過ぎ、刺激の強い食べ物やアルコールなど。目立った症状がないため、自分で気付いていないこともありますが、胃の中に慢性的な炎症があると、動脈硬化、認知症、骨粗しょう症にまでなりやすくなるので注意が必要です。また、胃炎はビロリ菌の感染が原因であることも多い為定期的に検査を。ビロリ菌は薬で除菌治療することができます。

胃に負担をかけない食品を選び脂肪や揚げ物は控えめに

胃の調子を整えるためには、負担をかけないやさしい食品を食べるように心がけましょう。大根、玉ねぎ、白身魚、豆腐、納豆、牛乳、ヨーグルト、りんご、バナナなどは消化の良い食品です。脂肪の多い食品は消化に時間がかかり、胃へ大きな負担をかけてしまします。肉類は脂肪の少ないものを選び、揚げ物は抑えめに。胃の粘膜の再生を促すビタミンUが含まれるキャベツ、セロリ、レタス、ブロッコリー、青海苔も積極的にとりましょう。胃の粘膜を保護するムチンを多く含む長芋も食事に取り入れたい食品です。消化酵素も豊富に含まれているため、糖質の消化を促す働きをします。

おさらい 覚えておきたいポイント

「胃炎を招かないために」

1、定期検診を習慣に

2、胃に負担をかけない食品を

3、肉類は脂肪の少ないものを選ぶ

4、揚げ物は控えめに[:zh]

胃不仅仅是消化食物,对全身的健康也有很大的影响。

肠胃好的人往往不容易生病,但现在好多人都容易患胃炎。

胃炎的主要原因是压力过大造成的自律神经紊乱,暴饮暴食,食用刺激性强的食品或者是饮酒过量等原因造成的。因为没有自觉症状,容易掉以轻心。得了慢性胃炎,容易引发动脉硬化,老年痴呆,骨质酥松等其他疾病。引发胃炎的主要原因是幽门螺旋杆菌感染,幽门螺旋杆菌可以通过药物治疗痊愈。

选择对胃没有负担的食品,少吃大油大肉的食品。

调整肠胃,从饮食中入手。萝卜,洋葱,鱼,豆腐,酸奶,牛奶,苹果,香蕉等对消化都有帮助。大油大肉的食品消化时间长,对肠胃负担很大。同时也要尽量多食用卷心菜,西兰花,芹菜,海带等可以促生胃黏膜的食品。同时这些蔬菜中也含有丰富的消化酵素,可以促进对糖的分解。

记住以下几点,胃炎远离你

1,养成定期检查的习惯

2,尽量少吃对胃有负担的食品。

3,减少大油大肉食品。

4,多食用可以促进胃黏膜含有维生素U的蔬菜。[:en]

The stomach is not only digestive food, it also has a great influence on the health of the whole body.People with good stomach are not prone to get sick, but now many people are susceptible to gastritis.The main cause of gastritis is excessive pressure caused by the autonomic nervous disorder, overeating, eating spicy food, or excessive drinking and other reasons.Because there is no conscious symptoms, so it will not be easily detected. Had chronic gastritis, easily lead to atherosclerosis, Alzheimer’s disease, osteoporosis and other diseases.The main cause of gastritis is Helicobacter pylori infection, and Helicobacter pylori can be cured by drug treatment.

No burden on the stomach food, eat less oil and meat food.

Adjust your stomach and intestines, and start with your diet. Carrots, onions, fish, tofu, yogurt, milk, apples, bananas and so on are helpful to digestion. The food giant meat digestion time is long, the burden on the stomach.At the same time, we should try to eat more cabbage, broccoli, celery, kelp and so on, can promote the stomach mucosa food. At the same time, these vegetables are also rich in digestive enzymes, can promote the decomposition of sugar.

Remember the following points, gastritis away from you

1, get into the habit of regular checking

2, try to eat less burden on the stomach food.

3, reduce the oil and meat food.

4, eat more can promote gastric mucosa containing vitamin U vegetables.

My English is not very good, So the above contents are automatically translated by Google, if there is something wrong, I hope to forgive.

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